اخبار ارز دیجیتال

BlackRock برنامه‌ای برای راه‌اندازی ETF اسپات XRP ندارد

بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، BlackRock، اعلام کرد که فعلاً هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله یا ETF ارز دیجیتال ریپل ندارد.

این خبر پس از آن منتشر شد که لری فینک، مدیرعامل BlackRock، هفته گذشته در اشاره به احتمال راه‌اندازی یک ETF ریپل توسط شرکت گفت که “نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم”. اظهارات فینک، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه شرکت ممکن است در حال بررسی راه‌اندازی یک ETF اسپات ارز دیجیتال ریپل باشد را برانگیخت.

بر اساس گزارش چارلز گاسپارینو، خبرنگار فاکس بیزینس، منابع مطلع فاش کرده‌اند که BlackRock قصد راه‌اندازی یک ETF ریپل نقدی ندارد.

BlackRock پیش از این ETF بیت کوین را راه‌اندازی کرده بود و درخواستی برای یک صندوق قابل معامله در بورس برای ارز دیجیتال اتریوم، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه داده است.

به گفته کارشناسان، عدم قطعیت و ابهامات پیرامون XRP، که توسط شکایت SEC در مقابل Ripple مورد توجه قرار گرفته، دلیل اصلی تصمیم BlackRock برای خودداری از راه‌اندازی ETF ریپل است.

این ابهامات قانونی چالشی اساسی برای مؤسسات مالی ایجاد می کند. در واقع، این موارد بحث مدیریت ریسک را که برای همه این کمپانی ها در اولویت است زیر سوال می برد و کمپانی ها تا زمانی که ریسک های مرتبط با ارزهای دیجیتال دیگر را بررسی نکنند بعید به نظر می رسد، تمایل به راه اندازی ETF های اسپات رمزارز های دیگه کنند.

نتیجه‌گیری:

عدم راه‌اندازی ETF ریپل توسط BlackRock می‌تواند تأثیر منفی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. این خبر می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که مؤسسات مالی هنوز نسبت به ارزهای دیجیتال محتاط هستند و تا زمانی که چالش‌های قانونی و مقرراتی این بازار برطرف نشود، تمایلی به سرمایه‌گذاری در آن ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا